Tips oss: Send e-post til Send e-post hinnavis@gmail.com

Kultur og fritid

Print Tips en venn
Av Admin Hinnavis 20.02.2018 kl. 10:28

    Gausel bydelshus har fått ny fritidsleder

    Martine Bolognini erstatter Elsie Frugaard Steinsvik.

     

    Martine Bolognini presenterer seg selv:

    Jeg er 41 år gammel og har bodd det meste av mitt liv i Italia. Jeg flyttet til Stavanger for cirka 6 år siden, og er gift med en nordmann. Sammen har vi to barn.

    Jeg er utdannet sosiolog fra Universitetet i Roma og har jobbet lenge i kulturbransjen, spesielt med arrangementer og utleie at arrangementlokaler.  

    I Roma arbeidet jeg tett med kommune-administrasjoner, samtidig som jeg hadde en kunde/brukerorientert tilnærming.

    Jeg har sterk tro på at kulturformidling bør være desentralisert og at alle skal ha mulighet til å nyte kulturelle opplevelser i sitt nærmiljø.

    Jeg har tro på at Gausel bydelshus kan blir en enda viktigere arena for alle leietakerne, både private, næringslivet og foreninger, frivillige organisasjoner, men først og fremst for ungdommen.

    «Et inkluderende og levende hus» som Elsie har definert det, og som jeg ønsker å videreutvikle!

    Det føles bra å skape en bedre hverdag til beboerne i bydelen. Derfor ønsker jeg å bidra til dette i det lokalsamfunnet hvor barna mine kommer til å vokse opp. Jeg mener at dette virkelig kan være en meningsfull jobb.

    Jeg er også kjent med de behovene som innbyggerne har og det som kanskje kan være forbedringsmuligheter.

    Jeg gleder meg til å bidra med min entusiasme og kompetanse!

     

     

    Martine

     

     

     

     


     

    Næringsliv

    Publisert 03.09.2018 - 23:24
    Bilde 321.jpg

    Byggmester BOB tar tak og samfunnsansvar

    -Det begynner å haste for dere som tar tenkt å bytte tak i høst. Vi kommer på gratis befaring og gir deg det råd du trenger for å bestemme deg, sier daglig leder Bernt Morten Birkedal.

    » Les hele saken

    Bydelsprofilen

    Publisert 03.09.2018 - 22:34
    DSC_0432.JPG

    Bydelsprofil: Veronica Simoné Fjeld - Tenk mindre - lev mer!

    Småbarnsmor, samboer, søster, tante, venn, strikkekåna, rå på kryssord og hekta på sosiale medier. Og så er hun medlem i Norske Kvinners Sanitetsforening.

     

    » Les hele saken

    Næringsliv

    Publisert 03.09.2018 - 23:11
    Fasade_Jåttåflaten_27_DSC1907.jpg

    Wintershall - kommet for å bli

    Lengst ute i Jåttåvågen ved det skjeve tårnet ligger kontorlokalene til oljeselskapet Wintershall. Selskapet med det litt vanskelige navnet som uttales ´Vinters-hall´.

     

    » Les hele saken

    Hagespalten

    Publisert 03.09.2018 - 22:49
    eplehekk.jpg

    Hagespalten: Høst i hagen

    Sensommer og høst er en fin tid å plante bærbusker og frukttrær på. Epletreet er mest populært.

    » Les hele saken

    Næringsliv

    Publisert 03.09.2018 - 22:06
    jattavagveien10_5KA37954.jpg

    Aker BP blir på Hinna

    Ny vekst har resultert i flere ansatte. Spørsmålet om kontorbygget var stort nok, dukket opp. Nå har selskapet spredt seg i flere bygg i Hinna Park. 

    » Les hele saken

    Næringsliv

    Publisert 09.05.2018 - 10:30
    20064524-014-21.jpg

    Attende: Verdifull jobb til alle

    Flotte og flinke arbeidstakere gjør en fremragende jobb på Attende. Bedriften konkurrerer på lik linje med andre produksjonsbedrifter i et krevende marked. Nå ønsker de flere samarbeidsbedrifter.

    » Les hele saken

    Nærmiljø

    Publisert 04.09.2018 - 18:10
    Bilde  1.jpg

    .....Bare en luftetur

    Nytt hefte med lufteturer for Hinna bydel kommer ut sommeren 2019. Har du gode forslag? 

    » Les hele saken

    Nærmiljø

    Publisert 04.09.2018 - 17:09
    Bilde 1 Leif Arild.jpg

    Hinna Rør - en liten bedrift med kvalifiserte rørleggere

     

    Hinna Rør har sitt kontor og et lite delelager i Liveien på sentrale Hinna og ledes av Leif Arild Michaelsen. Dette er bedriften for alle i bydelen som trenger hjelp med rørleggerarbeid. Det er et lite firma med kort reaksjonstid som er lett å tilkalle og kjøreavstanden er kort til der du bor.

     

    » Les hele saken

    Kultur og fritid

    Publisert 04.09.2018 - 17:48
    DSC_0301.JPG

    Kultur på tvers

    Dette skjer på bydelshuset: 

    » Les hele saken

    Kultur og fritid

    Publisert 04.09.2018 - 17:26
    Bilde 156.jpg

    Hinnaprisen 2017

    Hinnaprisen for 2017 ble som vanlig utdelt under 17. maifeiringen på Jåtten skole.

    » Les hele saken

    Sport og natur

    Publisert 04.09.2018 - 17:58
    Bilde Lotte og Maria2.jpg

    Nordisk- og norgesmestere i riding av islandshest

    Under Norgesmesterskapet for islandshest i Grimstad i juli gikk Maria Gjellestad Bosvik fra Vaulen og Lotte Thoresen fra Hinna til topps i flere disipliner. 

    » Les hele saken

    Sport og natur

    Publisert 04.09.2018 - 17:21
    Pinnebrød4.jpg

    Den STORE familiedagen

    For alle turvenner i Hinna bydel, medlemmer av Stavanger Turistforening og ellers alle friluftsmennesker og de som liker å gå på tur.

    » Les hele saken

    Elevarbeid Hetland VGS

    Publisert 20.02.2018 - 19:52
    _MG_5020.JPG

    Drømmer om å brygge øl på fulltid

    I januar gikk høringsfristen ut for et forslag som vil redusere alkoholavgiften på øl produsert hos mindre bryggerier. Det kan få stor betydning for Jåttå Gårdsbryggeri.

    » Les hele saken

    Elevarbeid Hetland VGS

    Publisert 20.02.2018 - 19:45
    Bilde elevråd - Justyna 3MFB.jpg

    På Jåtten er refleksvest kult

    På Jåtten skole er ikke elevene flaue over å gå med refleks i den mørke årstiden. For å motivere elevene til å gå med refleks arrangerer FAU og elevrådet reflekskonkurranse.

    » Les hele saken

    Elevarbeid Hetland VGS

    Publisert 20.02.2018 - 17:37
    Kampsport2.jpg

    Kampsporthuset under nytt tak

    Det ble en annerledes sesongstart for Kampsporthusets medlemmer etter nyttårsbrannen på Boganes. 8. januar flyttet de inn i nye lokaler i Hinnatrekanten.

    » Les hele saken

    Elevarbeid Hetland VGS

    Publisert 20.02.2018 - 17:33

    Full fart i Jåttåhallen

    Det er fredagskveld og ungdommer heier og jubler i Jåttåhallen. Det lukter svette, støynivået er høyt og en gjeng med jenter løper rundt og roper tikken.

    » Les hele saken

    Elevarbeid Hetland VGS

    Publisert 20.02.2018 - 17:25

    Skoleutbygging lagt på is

    Etter at prognosene for elevtallsøkningen ble endret i 2016, har politikerne kommet fram til at Jåtten skole ikke blir utvidet før tidligst 2022.

    » Les hele saken