Tips oss: Send e-post til Send e-post hinnavis@gmail.com

Kultur og fritid

Print Tips en venn
Av Admin Hinnavis 20.02.2018 kl. 10:28

    Gausel bydelshus har fått ny fritidsleder

    Martine Bolognini erstatter Elsie Frugaard Steinsvik.

     

    Martine Bolognini presenterer seg selv:

    Jeg er 41 år gammel og har bodd det meste av mitt liv i Italia. Jeg flyttet til Stavanger for cirka 6 år siden, og er gift med en nordmann. Sammen har vi to barn.

    Jeg er utdannet sosiolog fra Universitetet i Roma og har jobbet lenge i kulturbransjen, spesielt med arrangementer og utleie at arrangementlokaler.  

    I Roma arbeidet jeg tett med kommune-administrasjoner, samtidig som jeg hadde en kunde/brukerorientert tilnærming.

    Jeg har sterk tro på at kulturformidling bør være desentralisert og at alle skal ha mulighet til å nyte kulturelle opplevelser i sitt nærmiljø.

    Jeg har tro på at Gausel bydelshus kan blir en enda viktigere arena for alle leietakerne, både private, næringslivet og foreninger, frivillige organisasjoner, men først og fremst for ungdommen.

    «Et inkluderende og levende hus» som Elsie har definert det, og som jeg ønsker å videreutvikle!

    Det føles bra å skape en bedre hverdag til beboerne i bydelen. Derfor ønsker jeg å bidra til dette i det lokalsamfunnet hvor barna mine kommer til å vokse opp. Jeg mener at dette virkelig kan være en meningsfull jobb.

    Jeg er også kjent med de behovene som innbyggerne har og det som kanskje kan være forbedringsmuligheter.

    Jeg gleder meg til å bidra med min entusiasme og kompetanse!

     

     

    Martine

     

     

     

     


     

    Kultur og fritid

    Publisert 18.02.2019 - 16:29

    Hvem vil du foreslå til Hinnaprisen for 2018?

    Kanskje trenger du å klø deg litt i hodet, eller så ramler tanken ned med en gang: jo, han har virkelig gjort en innsats for kulturlivet og det sosiale livet i Hinna bydel i 2018.  Eller hun? Eller de?

    » Les hele saken

    Kultur og fritid

    Publisert 18.02.2019 - 16:06
    bilde 232.jpg

    Kultur på tvers

    Det er på Gausel bydelshus det skjer!

    » Les hele saken

    Kultur og fritid

    Publisert 05.12.2018 - 11:52
    5- Kulturlab har vært en fest for hele bydelen med mange aktiviteter..jpg

    Det er på Gausel bydelshus det skjer!

    Høsten har blitt en travel periode på Hinna bydelshus, med mange organisasjoner og lag som har valgt oss som møteplass og arena. Dessuten har manage private aktører leid lokalene til familiearrangementer. 

    » Les hele saken

    Kultur og fritid

    Publisert 03.12.2018 - 11:05
    Nr 1 -uten tekst.jpg

    Kunstnerprofil: Helene Egeland

    Helene Egeland (28) fra Hinna er utdannet Art Director og arbeider i dag som illustratør med base i Stavanger. 

    » Les hele saken

    Kultur og fritid

    Publisert 04.09.2018 - 17:48
    DSC_0301.JPG

    Kultur på tvers

    Dette skjer på bydelshuset: 

    » Les hele saken

    Kultur og fritid

    Publisert 04.09.2018 - 17:26
    Bilde 156.jpg

    Hinnaprisen 2017

    Hinnaprisen for 2017 ble som vanlig utdelt under 17. maifeiringen på Jåtten skole.

    » Les hele saken

    Kultur og fritid

    Publisert 09.05.2018 - 10:09
    Liggende bilde.jpg

    Kongens fortjenestemedalje til Signe Godeset Figved

    Det er velkjent i hele bydelen at vår alles kjære, respekterte, omsorgsfulle og med en tanker for alle, tidligere lærer ved Jåtten skole, Signe Godeset Figved, ble tildelt Kongens fortjenestemedalje. Medaljen ble overrakt av Fylkesmann Magnhild Meltveit Kleppa på en stor tilstelning på Jåtten skole mandag 19. februar.

    » Les hele saken

    Kultur og fritid

    Publisert 07.05.2018 - 18:24
    DSC_0303.JPG

    Kultur på tvers

    Det er på bydelshuset det skjer!

    Av Martine Bolognini

    » Les hele saken

    Kultur og fritid

    Publisert 07.05.2018 - 18:06
    Bilde 149.jpg

    Randy Naylor Galleri i Stadionparken

    Den «norske kunstneren» Randy Naylor er egentlig Amerikaner, han er en pioner i video- og digital kunst i Norge. I tillegg arbeider han med grafikk, musikk og performansen kunst, samt at han har mottatt en rekke utsmykningsoppdrag. I fjor etablerte han seg med et galleri i Stadionparken vis a vis Vinmonopolet.

    » Les hele saken

    Kultur og fritid

    Publisert 07.05.2018 - 12:27
    DSC_0360.JPG

    TV-aksjonen 2018 Kirkens Bymisjon: - Mindre alene sammen

    Norge er et samfunn der forskjellene øker. Forskjeller som ikke først og fremst handler om etnisitet eller religion, hvor du kommer fra eller hvem du er. Men om du er innenfor eller utenfor. I år går TV-aksjonen til Kirkens Bymisjons arbeid for et varmere samfunn.

    » Les hele saken