Tips oss: Send e-post til Send e-post hinnavis@gmail.com

Nærmiljø

Print Tips en venn
Av Admin Hinnavis 03.09.2019 kl. 17:18

    Drømmer om eget konditori

    Sophie Rosén (12) drømmer om å starte et eget konditori en dag.

     

    Sophie Rosén bor på Forusstraen og går på Gausel skole. På fritiden er hun spesielt glad i å bake, og får stadig forespørsler om ulike bakeoppdrag fra venner, familie og ukjente.

    Henter inspirasjon fra Internett og TV

    Sophie begynte å bake med moren først og fremst fordi det var en aktivitet de to kunne gjøre sammen. Deretter begynte hun å se på bakeprogrammer på TV og Internett for inspirasjon, og til slutt ville hun prøve å bake på sin egen måte.


    - Mamma har inspirert meg og lært meg nesten alt jeg vet og kan om baking. Jeg baker noen ganger med mamma og andre ganger alene. Når jeg blir stor håper jeg å kunne åpne et eget konditori, sier den bakeglade tolvåringen.

    Baker til enhver anledning

    Sophie forteller at hun baker til både bursdager, konfirmasjon og andre selskaper, og tar gjerne imot flere bakeoppdrag.

    - Jeg er spesielt glad i å lage bursdagskaker med overraskelser inni kaken. Selv elsker jeg makroner og hjemmelagde kjeks, men det jeg liker aller best er ostekake! Forteller Sophie og legger til: 

    - Den første bestillingen jeg fikk var til en konfirmasjon, og det var den tøffeste kaken jeg har laget fordi jeg fortsatt hadde mye å lære om baking. 

    Nå har derimot tolvåringen flere bestillinger og mange timers baking bak seg.

    - Det har krevd mye øving sammen med mamma og på egenhånd, men til slutt greide jeg å lage noen kule kaker, og nå er det mange som bestiller av meg. Jeg håper på enda flere bestillinger i fremtiden og at folk forstår at uansett hvor gammel du er kan du klare det!

     


     

    Nærmiljø

    Publisert 03.09.2019 - 17:18
    Nr 115.JPG

    Drømmer om eget konditori

    Sophie Rosén (12) drømmer om å starte et eget konditori en dag.

    » Les hele saken

    Nærmiljø

    Publisert 03.09.2019 - 17:14
    DSC_5893.JPG

    Lufteturen bydelsguide og fotokonkurranse

    Andreas Vollan lager bydelsguider for barnefamilier i bydelene i Stavanger. Nå er turguiden ”Hinna for kids” klar!

    » Les hele saken

    Nærmiljø

    Publisert 02.09.2019 - 23:41
    Nr 2 - Politisk enighet under debatten.jpg

    Slår ring om Sørmarka

    Det var et godt oppmøte i Sørmarka mandag 26. august da Sørmarkas Venner sammen med sine medarrangører inviterte til grillfest, aktiviteter, foredrag og politisk debatt rundt sikring av markagrensa i Sørmarka.

     

    » Les hele saken

    Nærmiljø

    Publisert 12.05.2019 - 20:48
    Nr 110.jpg

    Frue Gamlehjem - 100 år

    Fredag 26. april var det stor festivitas på Frue Gamlehjem på Hinna. Det var 100 år siden gamlehjemmet ble bygget og stuen var fylt til renden med gjester og god mat.

    » Les hele saken

    Nærmiljø

    Publisert 12.05.2019 - 20:34
    IMG_6423.JPG

    Bydelspolitiker: Kristin Bade Veire (V)

    Kristin Bade Veire (75) er genuint opptatt av at barn skal ha trygg skolevei. Hun jobber også for at Hinna bydel skal få sin egen svømmehall og hun er stolt over å dele ut Hinnaprisen.

    » Les hele saken

    Nærmiljø

    Publisert 18.02.2019 - 16:23
    Nr 17.jpg

    Frue gamlehjem 100 år

    I år er det 100 år siden Frue gamlehjem ble åpnet. Det skal feires med jubileumsfest og utgivelse av jubileumsbok.

    » Les hele saken

    Nærmiljø

    Publisert 18.02.2019 - 12:15
    Ordfører Christine Helgø Sagen under åpningen av Gamleveien.jpg

    Åpning av Gamleveien på Hinna

    Etter nærmere to år med arbeid åpnet Gamleveien på Hinna 18. desember. 

    » Les hele saken

    Nærmiljø

    Publisert 18.02.2019 - 12:02
    Grethe SH.jpg

    Bydelspolitiker: Grethe Eriksen (H)

    Grethe Eriksen har vært politisk aktiv siden lokalvalget i 2003, og har i alle år vært i Hinna bydelsutvalg, en periode i Innvandrerrådet, vært fast medlem av Kommunalstyret for byutvikling og vara til bystyret i flere perioder. Nå trekker hun seg til høsten, og pensjonerer seg i april som 62-åring.

    » Les hele saken