Tips oss: Send e-post til Send e-post hinnavis@gmail.com

Bydelsprofilen

Print Tips en venn
Av Admin Hinnavis 07.09.2020 kl. 09:13

    Fotballen har vært en trygg havn

    I 1987 ble navnet til Hans Arne Haga (37) nevnt for første gang i en årsrapport i klubben. Siden da har Hansi, som de fleste kaller ham, vært en del av Hinna fotball, som han i dag er daglig leder for.

    I nøyaktig fem år har han vært daglig leder for klubben han har vært en aktiv del av siden han var fire år gammel.

    -Jeg kom inn i styret på et tidspunkt da jeg hadde en del meninger om hvordan ting kunne gjøres og burde være, og engasjerte meg i det, og spesielt rundt seniorseksjonen. Daglig leder på daværende tidspunkt skulle så trappe ned, og da tenkte jeg at det er dette jeg ønsker å drive med. Og så brenner jeg for bredde, ungdom og idrett. Jeg brenner for Hinna fotball!

    Hvilke andre ting brenner du for?

    -Å skape aktiviteter og sørge for at det er trygge og gode møteplasser for unge, det synes jeg er utrolig viktig. At det ikke skal kreve mye å være en del av noe.

    For Hans Arne Haga har fotballen alltid vært en del av livet, og det vært en trygg havn der han har hatt sitt sosiale nettverk. Etterhvert som han ble voksen, har det vært mer og mer det sosiale nettverket det har dreiet seg om i klubben.

    Jobben blir en livsstil

    -Det å kunne være med å organisere og kunne legge til rette for aktiviteten, og å skape aktivitet, det gjør jobben spesiell. Det involverer jo masse følelser å være en del av noe, og det skaper en god og trygg oppvekst for mange, sier Hans Arne.

    -Jeg tror og håper de fleste som har vært med i fotballen har gode assosiasjoner rundt det, så det å klare å legge til rette for at det skal være slik, det kjennes godt, og det skaper gode følelser for de involverte.

    Hva liker du å gjøre på fritiden når du ikke er på klubbhuset?

    -Akkurat nå ligger jeg på babymatten når jeg kommer hjem fra jobb og leker med datteren min. Det er utrolig trivelig.

    Ellers har jeg har ikke så mange fritidssysler utenom fotballen. Jeg har drevet med golf og sykling, men det tar mye tid. Jeg har nok ikke så mye tid lengre. Jeg kan gå ned på stadion og se en gutter- eller jenter-15 kamp på kveldstid og stå og drøse med folk. Det synes jeg er veldig hyggelig.

    En stolt mann

    I 2013 startet jobben av daværende styre med å få nytt klubbhus. Banen hadde blitt oppgradert og det ble i den forbindelse sett på fasilitetene rundt som da var kummerlige. Gamle brakker og kiosker som var råtne, samt garderobefasiliteter som ikke var tilstrekkelige kunne dokumenteres, og det ble starten på det eventyret det i dag har blitt å få nytt klubbhus.

    -Jeg håper at det nye klubbhuset skal være med å bygge opp under profilen om at det skal være bydelens viktigste, sosiale samlingspunkt. Og så betyr det stolthet. Jeg tror det vil gi mye stolthet for medlemmene og eierskap til at dette har vi.

    Er du stolt?

    -Ja, jeg er fryktelig stolt. Dette er jo en milepæl. Man har jobbet for det såpass lenge og når det da står klart blir man jo stolt. Samtidig er ikke jobben over, for det er jo bare et skall. Det er jo aktivitetene vi fyller huset med som er viktige, og det er disse aktivitetene vi gleder oss til.

    Hvilke andre ting er du stolt av?

    -Datteren min!

    -Jeg ble pappa i desember for første gang. Livet blir annerledes, og det setter ting i perspektiv. Jeg var her nede på Hinna stadion hver kveld i sikkert fire år og holdt på med diverse oppgaver, fikset og ordnet, men nå må jeg prioritere litt annerledes, og det er bare en glede.

    -Det hadde jo vært kjekt om datteren min vil begynne i Hinna fotball en dag, men det er ikke viktig for meg. Jeg føler det som er viktig er at hun finner en lagidrett og et miljø å være i, hvor hun trives. Jeg har troen på at det å være en del av et lag, og kjenne på den fellesskapsfølelsen, er utrolig betydningsfullt i barndommen.

    Så det er ok å prioritere annerledes nå?

    -Ja, det er veldig ok!

    Fotballen blir ikke så viktig?

    -Nei, det finnes viktigere ting enn Hinna fotball nå. Det gjør heldigvis det.

     

     


     

    Næringsliv

    Publisert 07.09.2020 - 09:36
    Nr 12.png

    Ønsker å skape byens beste nabolag på Jåtun

    I 2018 kjøpte Base Bolig og Ineo Eiendom Jåttå Utviklingsselskap, og utbyggingsprosjektet på Jåtun er allerede godt i gang med boligprosjektet Husene i Skogen.

    » Les hele saken

    Bydelsprofilen

    Publisert 07.09.2020 - 09:13
    Bilde 160.jpg

    Fotballen har vært en trygg havn

    I 1987 ble navnet til Hans Arne Haga (37) nevnt for første gang i en årsrapport i klubben. Siden da har Hansi, som de fleste kaller ham, vært en del av Hinna fotball, som han i dag er daglig leder for.

    » Les hele saken

    Næringsliv

    Publisert 07.09.2020 - 09:32
    Skjermbilde 2020-09-01 kl. 09.26.34.png

    Kai Hansen 50 år - vil gi kunden den gode trykkeopplevelsen

    Kai Hansen trykkeri på Forus feirer 50 år. Fra én ansatt i 1970 til konsern og 100 ansatte i 2020 har de utviklet en trykkeribedrift som leverer kortreiste produkter og er totalleverandør på trykkeritjenester.

    » Les hele saken

    Hagespalten

    Publisert 07.09.2020 - 09:19
    syrinhortensia.jpg

    Høsttips til hagen

    Nå begynner kanskje hagen å se litt stusselig ut og det kan være fint å plante litt nytt. Det er flere stauder og busker som blomstrer nå om høsten. Jeg skal gi dere mine favoritter her.

    » Les hele saken

    Nærmiljø

    Publisert 07.09.2020 - 09:26
    Nr 125.jpg

    Hinnasenteret rammet av korona-restriksjoner

    Hinnasenteret er i ferd med å starte opp igjen etter å ha vært nedstengt siden 12. mars. Nå starter bridgespilling, bridgekurs, hverdangstanker, turgruppe, husflidgruppe og sosialt treff for aleneboende. 

    » Les hele saken

    Næringsliv

    Publisert 11.05.2020 - 08:39
    Toyota1.jpg

    Med hjerte for Hinna

    Tre generasjoner Oftedal har solgt Toyota siden tidlig på 1970-tallet. I dag har de butikk både på Mariero og Forus, og åpner på Bryne til neste år.

    » Les hele saken

    Nærmiljø

    Publisert 07.09.2020 - 09:16
    Oversikt Parken 2021.png

    Snart klart for åpning av Gapahuk og aktivitetspark i Hinna Park

    Velforeningen i Hinna Park har siden 2018 stått i spissen for å få opparbeidet en aktivitetspark for kommunedelens beboere. Nå står en helt ny gapahuk på plass, og i løpet av nærmeste framtid kommer det både bocciabaner og utendørs bowlingbaner på høyden i Hinna Park.

    » Les hele saken

    Næringsliv

    Publisert 11.05.2020 - 08:31
    20200421_103959.jpg

    Store ting på gang på Ullandhaug

    I slutten av mai får vi et inntrykk av hvor høyt det nye sykehuset på Ullandhaug blir.

    » Les hele saken

    Kultur og fritid

    Publisert 07.09.2020 - 10:21
    gettyimages-748355965-steve-de-neef-skra-strek-getty-imagesjpg.jpg

    TV-aksjonen blir digital

    I år går TV-aksjonen av stabelen søndag 18. oktober, og det blir ikke en dør til dør aksjon, på grunn av koronasituasjonen. I år skal vi være digitale bøssebærere. 

    » Les hele saken

    Kultur og fritid

    Publisert 07.09.2020 - 10:07
    Bilde.jpg

    OBOS har skapt økonomisk jubel for Jåtten skolekorps

    Som en del av OBOS sitt samfunnsbidrag, har de på landsbasis satt av 40 millioner kroner som skal gå til organisasjoner som har fått ekstra utfordringer etter koronautbruddet. Av disse fikk Jåtten skolekorps 60.000 tiltrengte kroner.

    » Les hele saken

    Sport og natur

    Publisert 07.09.2020 - 10:14
    Jenter1.jpg

    Full aktivitet i Vaulen IL

    Vaulenbanen er full av ivrige barn, i full kamp om ballen. Vaulen IL har i sommer arrangert fotballskole i uke 26 og 33, med god oppslutning.

    » Les hele saken

    Sport og natur

    Publisert 07.09.2020 - 10:11
    Bilde 240.jpg

    Åpent klubbhus på Hinna i sommer

    I løpet av juli har det vært åpent klubbhus på det nye «Hinnahuset». Dette har vært et tilbud for barn og unge, med finansiell støtte fra Stavanger kommune, for å lage et samlingspunkt i løpet av juli måned.

    » Les hele saken

    Elevarbeid Hetland VGS

    Publisert 20.02.2018 - 19:52
    _MG_5020.JPG

    Drømmer om å brygge øl på fulltid

    I januar gikk høringsfristen ut for et forslag som vil redusere alkoholavgiften på øl produsert hos mindre bryggerier. Det kan få stor betydning for Jåttå Gårdsbryggeri.

    » Les hele saken

    Elevarbeid Hetland VGS

    Publisert 20.02.2018 - 19:45
    Bilde elevråd - Justyna 3MFB.jpg

    På Jåtten er refleksvest kult

    På Jåtten skole er ikke elevene flaue over å gå med refleks i den mørke årstiden. For å motivere elevene til å gå med refleks arrangerer FAU og elevrådet reflekskonkurranse.

    » Les hele saken

    Elevarbeid Hetland VGS

    Publisert 20.02.2018 - 17:37
    Kampsport2.jpg

    Kampsporthuset under nytt tak

    Det ble en annerledes sesongstart for Kampsporthusets medlemmer etter nyttårsbrannen på Boganes. 8. januar flyttet de inn i nye lokaler i Hinnatrekanten.

    » Les hele saken

    Elevarbeid Hetland VGS

    Publisert 20.02.2018 - 17:33

    Full fart i Jåttåhallen

    Det er fredagskveld og ungdommer heier og jubler i Jåttåhallen. Det lukter svette, støynivået er høyt og en gjeng med jenter løper rundt og roper tikken.

    » Les hele saken

    Elevarbeid Hetland VGS

    Publisert 20.02.2018 - 17:25

    Skoleutbygging lagt på is

    Etter at prognosene for elevtallsøkningen ble endret i 2016, har politikerne kommet fram til at Jåtten skole ikke blir utvidet før tidligst 2022.

    » Les hele saken