Tips oss: Send e-post til Send e-post hinnavis@gmail.com

Næringsliv

Print
Av Admin Hinnavis 02.09.2019 kl. 23:51

    Stadionparken satser på nisjebutikker

    Stadionparken er én av få kjøpesentre med et flertall av nisjebutikker, og senterleder Inger Egeland mener dette er en bevisst strategi fra deres side.

     

    Positiv effekt

    Nisjebutikker betegnes gjerne som mindre butikker som er lokalt eide og har et unikt sammensatt varesortiment. Nisjebutikker har et stort fokus på kvalitet, fagkunnskap, service og kjøpsopplevelse. De står i tillegg fritt til å bestemme leverandører og vareutvalg, og har ofte mange lojale kunder. Senterleder Inger Egeland tror det er nøkkelen til at så mange kunder besøker nettopp Stadionparken hver dag, i tillegg til at kundene får det de trenger i det daglige.

     

    - Stadionparken ønsker å være gode på matvare og hverdagshandel i form av mat, vinmonopol, apotek, blomster mm, og samtidig ha spennende nisjebutikker. Det er ikke alltid like lett å få tak i disse, men vi har kontaktet og blitt kontaktet av flere. Vi har blant annet hatt annonser hvor vi søker etter drivere, forteller Senterleder Inger Egeland.

     

    Egeland ser mange positive effekter av å ha nisjebutikker på senteret, og håper at flere aktører vil se potensialet i å drive butikk på Stadionparken. Vesla og Broremann, Elins Strikkeri, Høyer, PastaPasta og Saeb Thai er bare noen av nisjebutikkene på senteret med lokale eiere. Senteret huser også Ask ‘n Foyn som drives av to designere fra Hinna, og Linus Leker har en eier fra Hinna. I tillegg eies Inline Frisør av Tone Eva Ingebrigtsen fra Sandnes.

     

    - Dette er personer som er brenner for det de driver med og er veldig engasjerte i både butikken og senteret, samt at de trekker kunder til senteret som ikke får varene andre steder enn på Stadionparken, sier Egeland.

     

    Best mulig butikkmiks

     

    Stadionparken jobber for en åpen dialog der butikkledere og ansatte som møter kunder daglig gir dem innspill på forbedringer og generelle tilbakemeldinger. Dette gjøres gjennom god dialog og møter i senterforeningen forteller Egeland:

     

    - Butikklederne og de ansatte på senteret vet hva kundene etterspør og gir oss nyttige innspill for videre drift.

     

    Det er fortsatt noen ledige lokaler til leie på senteret, og Stadionparken ønsker nye aktører velkommen. De jobber kontinuerlig med å sikre deres kunder den best mulige butikkmiksen. Enten det er nisjebutikker, kjedebutikker, matkonsepter eller servicebedrifter, er de alltid på jakt etter de beste på markedet.

     

    - Vi har ledige lokaler og noe av det kundene våre etterspør er: flere spisesteder, kafeer/bakeri, sportsbutikk og nisjebutikker innen mat, klær, og interiør. Vi synes det er spennende dersom det er noen som har en god idé som vil prøves ut, sier Egeland og legger til:

     

    - Vi har også mulighet for å lage pop-up butikker i tomme lokaler eller fellesareal hvor konsepter kan testes ut.

     

    For mer informasjon om Stadionparken, gå inn på deres nettsider www.stadionparken.no.